Svet-Stranek.cz
Sedneš na ní a nikdy už Tě nepřestane bavit . . .
Jawa 250

Návody:Sedneš na ní a nikdy už Tě nepřestane bavit . . .

Návody


Seřízení předstihu
 
  1. Sundáme víko pravé strany motoru povolením dvou šroubů a demontujeme zapalovací svíčku
  2. Připravíme si měrky, klíč č. 10, šroubovák a místo zapalovací svíčky namontujeme přípravek na měření horní úvratě pístu (*)
  3. Píst natočíme do horní úvratě pomocí klíče č. 10 umístěného na šroub vačky a nařídíme povolením šroubu odtrh kladívek na hodnotu 0,35 mm
  4. Pootočením vačky proti směru hodinových ručiček za pomoci měrky přípravku (*) nařídíme vzdálenost pístu před horní úvratí na hodnotu 3,5 - 4 mm
  5. V tuto chvíli bychom měli suvně protáhnout mezi kladívky cigaretový papírek tloušťky 0,05 mm
  6. Při kontrole po utažení šroubů by se měla ve výše uvedené vzdálenosti před horní úvratí začít rozevírat kladívka a papírek, či měrka  by měly jít ze sevřených kladívek vyndat, nebo se rozsvítí kontrolka čidla přípravku (*), což je jednodušší způsob měření a také o mnoho přesnější
  7. Po nastartování necháme motor zahřát a následně na stojanu se zadním kolem nad zemí vyzkoušíme na 4. převodový stupeň přidat plný plyn a poté toto podle zjištění opakujeme i bez zařazené rychlosti - 

- V případě, že motor nejde úplně vytočit a v určitých otáčkách začne "koktat", máme malý předstih a musíme po povolení upevňovacích šroubů otočit zapalování mírně proti směru hodinových ručiček

- V případě, že po přidání plynu motoru trvá, než se vytočí, máme předstih velký a musíme po povolení upevňovacích šroubů otočit zapalování mírně po směru hodinových ručiček

- Toto neprovádět s řádně nezaběhnutým motorem s ohledem na možné zadření pístu, či zlámání pístních kroužků, vždy motor nechat běžet v nejvyšších otáčkách jen minimální dobu a toto zbytečně dlouho nezkoušet s ohledem na vysoké teploty motoru

 

 

(*) - Přípravek pro měření horní úvratě tvoří kovové tělo staré zapalovací svíčky, ze kterého vytlučeme porcelán a dovnitř umístíme vymezovací gumový kroužek na prostrčení tyčky (nejlépe starý ventil z motoru auta, aby nám tyčka nezapadla do válce!!!), na které si v úrovni horní úvratě pístu uděláme přesný zářez - stačí pohled přes vrchol žebrování hlavy válce. Od tohoto zářezu ve směru od těla zapalovací svíčky uděláme další zářez ve vzdálenosti 3.5 -4 mm - měřeno nejlépe šuplerou

 

(*) - Přípravek pro detekci momentu rozevření kladívek tvoří  žárovka 6V 1,5W se dvěma připojenými vodiči, kdy jeden připojíme na hmotu dynama a druhý k vodiči vedoucímu na kladívko zapalování. Při měření stačí zapnout klíč spínací skříňky a vyzkoušet funkčnost pootáčením vačky

návštěvníků stránky
celkem32 471
tento týden12
dnes1